Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane

URZĄDZENIA SKLEPOWE ARCHITEKTY KAZIMIERZA KACZOROWSKIEGO


Obecny zastój w handlu zmusza kupców do obmyślenia sposobów ożywienia obrotów i pozyskania odbiorców. Nie trzeba dowodzić, że jednym z najskuteczniejszych środków reklamy jest dobrze urządzona wystawa. Aby jednak wystawa cel swój spełniła, to jest zwróciła na siebie uwagę przechodniów, musi być artystycznie urządzona i efektownie oświetlona, a przytem niekoniecznie wielka. Wymaga wiele starania i nieco dobrego smaku. Wystawa nie powinna być jednak specjalnie uprzywilejowaną częścią sklepu, kosztem jego wnętrza. W wielu wypadkach należałoby wogóle zrezygnować z urządzenia oddzielnej wystawy, lecz całe wnętrze sklepu traktować jako wystawę. Zniknie wówczas konieczność odgradzania się od ulicy ścianką wystawową, poza którą klient nie wie co go oczekuje; może odstręczające wnętrze lub nieuprzejma mina gospodarza? Zyska się na przestrzeni i świetle i otworzy widok na wnętrze. Załączone ilustracje urządzenia sklepowego, zaprojektowanego przez architekta Kaczorowskiego, są dobrym przykładem takiego rozwiązania problemu wystawowego. Nawiasem trzeba zaznaczyć, że projekt został wykonany dla jednej z firm szwajcarskich. Nasi kupcy nie odczuwają jeszcze potrzeby zasięgania rady artystów przy urządzaniu sklepów czy wystaw. Arch. Stefan Strojek.

keyboard_arrow_up
Centrum pomocy open_in_new