Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Niezmiernie trudny problem estetyki miast, zwłaszcza zabytkowych, komplikuje nowoczesna reklama handlowa, reklamy artystycznej dekoracji. Bronią się Zarządy miast przed zalewem wywieszek, szyldów, przybudówek, gablot itp. które nagromadzone w wielkiej ilości, przestają spełniać swe zadanie reklamowe, a stwarzają bezład w ogólnym wyglądzie miasta ze szkodą dla architektonicznych całości. Sprawy tego działu reklamy w większych miastach, dają się normować drogą odpowiednich zarządzeń i z rezultatów widać znaczną w tym kierunku poprawę, przoduje pod tym względem Kraków, który zresztą wymaga pieczołowitej ochrony przed krzykliwą reklamą, która pragnie się wedrzeć w zacisze średniowiecznych murów, We wszystkich natomiast miastach naszych gorzej przedstawia się okno wystaw sklepowych. Nie pomagają wiele środki zaradcze w rodzaju ogłaszania konkursów, nagradzania firm solidnie i estetycznie utrzymujących wystawy, Utarty szablon w ujęciu wystawowych towarów okazuje się skuteczniejszy na wpływ bezmyślnej publiczności, do której nie przemawia skromna i estetyczna reklama okien sklepowych. Tylko drogą wychowania społeczeństwa i pouczenia kupców o możliwości rozwiązania wystaw bez szkody na ich interesa, osiągnąć mogą miasta i w tym kierunku odpowiednie rezultaty.
K. F.