Reklama związana z gazem ma długą i bogatą historię. W zbiorach muzealnych zgromadzone zostały liczne dowody na jej istnienie już w czasach XIX wieku. Celem dawnej reklamy było zwiększenie zbytu na produkowany gaz oraz na różne urządzenia z niego korzystające. Wśród eksponatów znajduje się m.in. plakat z okresu międzywojennego o treści: „Gaz – to jedynie kulturalne paliwo”. Na innych plakatach przyciągają wzrok lampy, żyrandole i kinkiety naścienne. Dawniej reklamowano prawie wszystko, co dotyczyło przemysłu gazowniczego: materiały, urządzenia, a nawet wykonawców pieców gazowniczych. Przemysł oświetleniowy na gaz umiejętnie reklamował lampy, a także wszelkiego typu siatki gazowe. Reklamowano też gazomierze domowe, czego przykładem jest przedwojenna reklama ze zdjęciem gazomierza z „Gdańskiej Fabryki Gazomierzy Tow. Akc. Gdańsk – Langfuhr, Hochstries”. Obecnie w dobie tak wielkiej konkurencji producentów i sprzedawców najczęściej reklamuje się nie tylko urządzenia gazowe, ale i gaz ziemny jako paliwo XXI wieku