Ekspozycja poświęcona historii transportu, znajdująca się w „hali transportowej”, cieszy się tradycyjnie największą popularnością wśród zwiedzających. Tutaj ożywa świat dawnej techniki: pierwsze samochody napędzane silnikami spalinowymi i parowymi, liczne motocykle pokazujące ich rozwój od końca XIX wieku do dziś, próbki techniki kolejowej, samoloty zawieszone pod sufitem – w tym kosz balonu na ogrzane powietrze, szybowiec Igo Etricha, samolot, którym Jan Kašpar odbył pierwszy długodystansowy lot w Czechach, a także wyjątkowe historyczne samoloty, takie jak samoloty rekreacyjne Anatra DS, Traktor i Zlín Z XIII, a także dziesiątki innych. Wszystko to tworzy niepowtarzalną atmosferę – swoistą katedrę technologii, w której swój głos mają zarówno słynne i bezbłędne maszyny, które udowodniły swoją wartość, jak i mechanizmy dokumentujące błędy czy ślepe zaułki technologii.
Wystawa prezentuje w osobnych narracjach cały historyczny rozwój motoryzacji, motocykli, kolarstwa, lotnictwa i transportu wodnego. Na krótszych wycieczkach prezentowanych jest szereg mniejszych eksponatów, które pokazują fragmenty z historii transportu kolejowego i rozwoju techniki strażackiej na ziemiach czeskich, w tym zarówno maszyny wyprodukowane w naszym kraju, jak i te importowane z zagranicy i tutaj eksploatowane.
Krajowa produkcja środków transportu to bardzo długa, wyjątkowo barwna historia, a w wielu swoich epizodach niezwykła z perspektywy globalnej. Warto wspomnieć o samochodzie NW President z 1898 r., pierwszym aucie wyprodukowanym na ziemiach czeskich, oraz o samolocie Kašpar JK z 1911 r., którym latał Jan Kašpar i który odbył pierwszy w historii czeskiego lotnictwa tak długi lot. Kolejnym znakomitym eksponatem jest samochód Tatra 80 z 1935 r., którym posługiwał się prezydent T. G. Masaryk, a także autentyczny myśliwiec Supermarine Spitfire LF Mk.IXE z 1945 r., którym czescy piloci walczący o wolność kraju w Wielkiej Brytanii przywieźli do wyzwolonej Czechosłowacji.