Czołg średni Pz Kpfw IV stanowił jeden z podstawowych pojazdów armii niemieckiej. Pojazd opracowano w 1935 r. w zakładach Kruppa AG w Essen. Liczba wszystkich wersji od A do J wyprodukowanych na przestrzeni lat 1937–1945 wyniosła ok. 8, 5 tys. egzemplarzy.
Prezentowany egzemplarz został odkopany na terenie Kluczewa w 2011 r. Pojazd należy do ostatniej z produkowanych wersji ”J”. Ten model Panzer IV wytwarzano między czerwcem 1944 a marcem 1945 r. Cechą typową dla „J” było uproszczenie konstrukcji. Zrezygnowano z dodatkowego silnika spalinowego oraz układu napędu elektrycznego, co spowodowało ręczny obrót wieży, tym samym zwiększono pojemność zbiornika paliwa z 180 l do 660 l. Zabieg umożliwiał pokonanie do 210 km w terenie zaś 320 km na drodze. Odnaleziony egzemplarz wyposażony był w tzw. Schürzen, czyli boczne osłony pancerza, zapewniające ochronę przed rusznicami ppanc oraz pociskami kumulacyjnymi.
Szczególną cechą prezentowanego egzemplarza jest obecność trzech rolek podtrzymujących gąsienice. Zwykle Panzer IV wyposażono w cztery rolki. Obecność trzech pozwala ocenić czas produkcji pojazdu po grudniu 1944 r., kiedy zastosowano tego typu rozwiązanie oszczędnościowe.